Egy Öreg Hajó kalandjai Európában

Egy Öreg Hajó kalandjai Európában

Concorso d'Eleganza 2023, Cernobbio, első rész

2024. május 21. - orvoskozvetito

A balkáni hetek után ugorgyunk, jöjjön egy kis Észak-Olaszország, az is megér egy mesét!

A kiruccanás apropóját egy árukapcsolás jelentette: egyszerre tettünk kedvére Laci autómániájának és a család világfelfedező hozzáállásának.

Nézegettük a neten az elérhető távolságon belüli autóstalálkozókat és örömmel fedeztük föl a Comói tó partján megrendezett Concorso d'Eleganza rendezvényt, ahol az autócsodák mellett jutnak Odinak kastélycsodák, Atesznak meg hegyi ösvények is. All in one…

900 kilométer, erős egy délutánra, de nem akartunk sokat lecsípni sem az iskolából, sem a munkaidőből, úgyhogy az útra a péntek délutánt/estét szántuk.

A munkámból adódóan is nagyon sok szállásfoglalást intéztem már az elmúlt években, azzal a modellel viszont még nem találkoztam, amit a leccoi apartmanhotel képviselt. Nem fecsérlik a pénzt holmi recepció meg drága személyzet fönntartására, előzetesen megkértek, hogy egy elég nyavalyás és összetett regisztrációs rendszerben adjuk meg az adatainkat, szkenneljük be az útiokmányainkat, amiért cserébe ők majd elküldik a kapukódot, amivel bejutunk először a szállodába, aztán az apartmanunkba.

Az egyezségnek csak a ránk eső része teljesült, a nyitókódok hiányában hiába üldöztük telefonon egész délután a fogadóst, így aztán este tízkor teljesen reménytelen helyzetben álltunk a kapuban. (Fél nyolc után már csak automata vette föl a telefont azzal a dumával, hogy köszöni a hívásomat, de próbálkozzak inkább másnap reggel, hátha akkor jobban ráér… köszi…)

Ahogy ott sertepertéltem a szitáló esőben, törtem a fejem a legális bejutási lehetőségeken, érkezett egy párocska. Na, gondoltam, az ő kapunyitásuk oldalszelén bejutok az udvarba, onnantól meg majd lesz valahogy! Hát ez nem ment ilyen egyszerűen, szegények teljesen megijedtek tőlem, nem hitték el, hogy becsületes szándékkal szeretnék bejutni (hiszen akkor lenne kódom – há’ nem? DE!). Tragikomikus volt, ahogy ők nem mertek bemenni, én meg nem tettem meg azt a szívességet, hogy lelépjek. Ők adták föl! Benyomultam utánuk az udvarra, ha tetszett nekik, ha nem.

Ez viszont még messze nem volt egy megnyugtató fejlemény, hiszen személyzettel, pláne kulccsal továbbra sem sikerült összefutni, végül három, az udvaron dohányzó lánytól kaptam meg a fölvilágosítást: megmutatták, melyik apartman a személyzeté.

A kopogásra egy ideges öregasszony bújt elő, vagy ébresztettük, vagy a sorozata mellől ugrasztottuk, mindenesetre többször hangsúlyozta, hogy későn érkeztünk, és ráadásul minek… meg ilyesmi. Végre kaptunk kulcsot, elfoglaltuk az apartmant, közben a nyanya közölte, hogy az ébresztés ára 20 euró lesz… Mondtam neki, hogy hasta manana, van most elegem, hagyjon békén. Megegyeztünk, hogy másnap kapja a pénzét. Igazán nem mi tehetünk arról, hogy többet a színét sem láttuk – ha esetleg olvasná a bejegyzést, szóljon nyugodtan, megvan még a húsz eurója!

Reggel kényelmes tempóban kanyarogtunk át Cernobbioba.

Ahogy közeledtünk, úgy vált minden egyre szürreálisabbá – legalábbis a magunkfajták számára. Az autók… hát az autók, látjátok a képeket, már az út is ilyenekkel volt tele.

De a város, a környezet, az épületek… Az olasz arisztokrácia eleganciája, a villák, amik nem olyanok, mint a francia vagy a skót kastélyok, egészen más ízléssel építve és körbevéve… Kevés vagyok ahhoz, hogy leírjam. Innentől a képeké lesz a főszerep.

A képek a kiállított autókra koncentrálnak – én ezúttal Lacival tartottam, nem másztam hegyet, nem annyira néztem várost). Nagyon sokat fényképeztünk, a rendezés során úgy döntöttem, hogy nagyjából a négy helyszín szerint mutatom meg az érdekes képeket.

Az első „helyszín” mindjárt ki is lóg a sorból, ez az utca. A rendezvény két helyszínen folyt: az egyik volt a „plebsé”, a Villa Erba udvara, a másik pedig a Villa D’Este, a szuperexkluzív majdhogynem elzárt terület. A két villa közötti körülbelül másfél kilométeres útszakasz csodálatos terepe volt az autószpottereknek. Itt elsősorban videókat készítettünk, ezeket földobálom a youtube-ra, akit érdekel, ott meg tudja azokat nézni.

A villa Erba bejáratától (a szemfülesebbek ebből már rá is jöhetnek, hogy mi a kettő közül melyik rendezvényen vettünk részt) egy nagy füves térségre jutottunk, ahol voltak egyrészt hétköznapi használatra alkalmas, de azért különleges, sportos autók, ritka, egyedi oldtimer modellek, a múlt század első feléből származó kocsik és a villa tövében pályaversenyautók álltak.

A villa másik oldalán új és nagyon exkluzív ritkaságokat állítottak ki.

Ennek a térségnek a szomszédságában volt a BMW-liget. A BMW a 2023-as rendezvényt valószínűleg jó sok pénzzel támogatta meg, ők valamilyen szinten „díszvendégek” voltak, külön kiállítóterülettel – és az VIP-vendégeket is vadiúj 7-es BMW-kkel fuvarozták.

Volt mindezen túl egy csarnok és a vele szomszédos térség, ahol az aukciót rendezték, ahol az árverésre bocsátott autókat lehetett megnézni.

Szóval kezdjük az utcán:

Citroen Espace:

Bugatti

 

BMW M1

Hyundai N Vision 74

Ford GT

Porsche generációk

Pagani és Rolls-Royce

Martini Porsche 917

Ferrari Dino

Cadillac Series 62 Ghia

Rolls-Royce Silver Wraith 1949

Oldtimer Ferrari

Duesenberg és Packard

Vegyes vonulás

egy_amerikai_joveveny.jpg

A kevés amerikai vendég egyike

 

ez_meg_csak_a_parkolo.jpg

... és ez még csak a nyilvános parkoló volt!

 

svedorszag_kepviseleteben.jpg

A népes svéd küldöttség

 

utcai_porsche.jpg

a Porsche 917, ugye, ahogy a videón is...

 

dino2.jpg

Csak a szerény külső parkoló.

Közelről ilyen:

dino.jpg

 

No, és akkor menjünk be az udvarba! Ott kb ez a látvány fogad:

a_villa.jpg

Kezdésnek nem is rossz...

Aztán:

alpine.jpg aston_martin.jpg

Szolid kezdés, Alpine, Aston Martin

Aztán: amerikai autók olasz designnal; Cadillac és Chrysler.

cadillac_by_pininfarina.jpg

 

Francia büszkeség:

capa_citroen.jpg

Cápa és Ferrari:

capa_es_ferrari.jpg

Bugatti:

klasszikus_bugatti.jpg bugatti_emblema.jpg0

 

Porsche:

ez_is_porsche.jpg

 

Egy kis szívritmuszavar:

f40.jpg f40_ismet.jpg

 

 Ilyen Citroent még a mesekönyvben sem láttam!

20230521_105912.jpg espace.jpg

fuggonyajto.jpg

Ez itt az ajtó!

citroen_belso.jpg citroen_belso2.jpg citroen_gyoztes.jpg

 

Duesenberg:

duesenberg.jpg

Ford GT:

ford_gt.jpg ford_gt2.jpg

 

Alfa Romeo:

keszul_a_szelfi.jpg szep.jpg

 

Gyalogosvédelem:

gyalogosvedelem.jpg

 

Lanciák:

lancia_delta_kisebb.jpg sarga_lancia.jpg
lancia_fulvia.jpg lancia_fulvia_2.jpg

 

alkalmi_ismerosok.jpg

Nagyon szerettek volna egy közös képet, én meg hagytam magam...

 

Egy maharadzsa Silver Wraith-je, egyenesen Indiából

maharadzsa.jpg maharadzsa2.jpg maharadzsa3.jpg

 

maserati.jpg mb.jpg meg_egy_miura.jpg

Maserati, Mercedes, Miura...

Minik, ha összejönnek:

minisor.jpg

 

PP:

oreg_porsche.jpg

 

A Lancia Florida Coupe szigorú őrizet alatt áll:

orkutya2.jpg orkutya.jpg

 

Veterán verseny-Peugeot:

peugeot.jpg peugeot2.jpg

 

Porsche

szines_porsche.jpg

 

Porsche a Porschéban:

porsche_a_porscheban.jpg

 

Rolls-Royce:

rolls.jpg

 

Isdera Coupe. Megint egy kocsi, amit maximum matchboxként tudtam elképzelni:

isdera_coupe.jpg isdera_coupe_2.jpg isdera_coupe_3.jpg

 

A dicső Szovjetunió küldötte:

volga.jpg

 

Lássuk a versenyautókat!

Elsőre egy kis méregzsák:

abarth.jpg

Egy bajor mintás BMW:

bajor_bmw.jpg bajor_bmw_nevek.jpg

 

Alfa Romeo:

campari.jpg alfa_versenyauto.jpg

 

Vadászmester BMW:

jagermeister.jpg

ferrari.jpg kocsi_es_csaj.jpg

még egy valószínűtlen műtárgy a múlt századból

azt mondták, a csúcsjárgány csajjal együtt nyerő párosítás... :-D

 

vaddiszno_ferrari.jpg dicso_mult.jpg

Ferrari 512 BB LM 1978-ból - már majdnem óvodás voltam, amikor ez a dög épp teljesítette a Le Mans 24 órást.

Az egy dolog, hogy 12 hengeres, hatliteres McLaren BMW, na de kik vezették!?!?!

fina_bmw.jpg fina_bmw_nevek.jpg

 

Hasonlóan: Porsche 936/77, na de Jackie Ickx a kormánynál???

porsche_martini_masik.jpg jackie_ickx_autoja.jpg

 így érkezett a villához:

Akkor egy kicsit bővebben a Sauber Mercedesről...

sauber_merci.jpg felmeztelen_merci.jpg
fölöltözve... ... és félmeztelenül

 a dicső múlt:

tapasztalat_1.jpg 

na de hogy zúg! 

egy másik nézőpontból:

további Ferrari versenyautó:

terdig_ero_ferrari.jpg

 

Porsche 917K

porsche_martini.jpg

Ferrari 512 BB LM 1981-ből:

ferrari_menetben_kisebb.jpg varacskos_diszno_ferrari.jpg

 így érkezett a villához:

 

Hát ez őrült hosszú lett...

Kettévágom inkább, a maradéknak szentelek egy külön bejegyzést.

A bejegyzés trackback címe:

https://oreghajo.blog.hu/api/trackback/id/tr1718407653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása